Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

EKEBI

Οι ψηφιακοί φάκελοι του ΕΚΕΒΙ μπορούν να μας προσφέρουν σημαντικό υλικό για τα μαθήματά μας.
Αναλυτικότερα:


Στόχοι των δραστηριοτήτων είναι να κατανοήσουν οι μαθητές την ύπαρξη διαφορετικών υφών, το διαφορετικό αποτέλεσμα που έχουν αυτά και, σε τελευταία ανάλυση, τη δημιουργικότητα της γλώσσας.
Γίνεται μια αναφορά στην ανάγκη του ανθρώπου να παραστήσει και να αναπαραστήσει στοιχεία του περιβάλλοντός του (ζώα, άνθρωποι κτλ.), ανάγκη η οποία γέννησε το θέατρο. Έρχονται οι μαθητές σε επαφή με κείμενα θεατρικών έργων. Η όλη διαδικασία επικεντρώνεται στο βασικό παράγοντα της θεατρικής διαδικασίας, τον ηθοποιό, και το κείμενο. Δίνεται σε κάθε μαθητή χωριστά ένα κείμενο από τις “Ασκήσεις ύφους” του Ρ. Κενώ. Οι μαθητές διαβάζουν. Όταν τους ζητηθεί να πουν τι λένε τα κείμενα, διαπιστώνουν ότι όλα έχουν το ίδιο περιεχόμενο αλλά διαφορετικό ύφος. Ανατρέχουν οι μαθητές σε λογοτεχνικά βιβλία (ποιητικά, συλλογές διηγημάτων, ανθολογίες), διαβάζουν τα κείμενα σιωπηρά και, στη συνέχεια, επιχειρούν να διερευνήσουν και να εξηγήσουν το ύφος.Σχεδιάζεται μια μικρή παράσταση, όπου ο κάθε συμμετέχων-ηθοποιός αναλαμβάνει να πει το ίδιο συμβάν (επίκαιρο) με διαφορετικό ύφος.Αν υπάρχει δυνατότητα, προβάλλεται μέρος ενός επεισοδίου από τη σειρά “Δέκα μικροί Μήτσοι” του Λ. Λαζόπουλου. Διερευνώνται μέσω της συζήτησης τα κειμενικά στοιχεία που διαφοροποιούν τους χαρακτήρες.Η διαδικασία επεκτείνεται και στο ύφος των ανθρώπων-με τη βοήθεια συγκεκριμένων κειμένων-και στο ύφος του χρόνου, δηλαδή οι διάφορες εναλλαγές του χρόνου στο διάστημα της ημέρας και ανάλογα με τις εποχές.


Ο φάκελος  αυτός περιλαμβάνει:
Το ταξίδι του βίου
Το ταξίδι των στίχων
Επίμετρο
Βιβλιογραφικό σημείωμα


Ο φάκελος αυτός επιδιώκει να εξετάσει το ζήτημα σε βάθος, ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές τους ιστορικούς και κοινωνικούς μηχανισμούς εκείνους που γεννούσαν και γενούν, αναπαρήγαγαν και συνεχίζουν να αναπαράγουν την αναγκαιότητα ύπαρξης του ξένου, του φόβου, από καταβολής κόσμου μέχρι τις μέρες μας, απέναντι στον διαφορετικό, δηλαδή, στον εαυτό μας. Ο ξένος δεν έχει οντολογική υπόσταση, δεν έχει σταθερά χαρακτηριστικά. Αυτός που είναι ξένος εδώ, για κάποια ομάδα πληθυσμού, δεν είναι ξένος κάπου αλλού και το αντίστροφο.

Στόχοι της δραστηριότητας αυτής είναι να έρθουν οι μαθητές του Γυμνασίου σε επαφή με τα λεξικά της ελληνικής γλώσσας, να γνωρίσουν τα είδη των λεξικών (γενικά-ειδικά, ορθογραφικά-ερμηνευτικά-ετυμολογικά κτλ.) να αποκτήσουν ορισμένες δεξιότητες για την αποτελεσματικότερη χρήση τους και, ακόμη, να εξοικειωθούν με τη σύνταξη ενός λεξικού. Στόχος είναι επίσης μέσα από τις δραστηριότητες να έρθουν σε επαφή και με άλλα βιβλία, λογοτεχνικά και άλλα.

Αυτός ο ηλεκτρονικός φάκελος προσφέρεται τόσο για προσωπική ενημέρωση όσο και για διδακτική αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ο φάκελος περιλαμβάνει ποικίλο υλικό (κείμενα, φωτογραφίες, ζωγραφικούς πίνακες, μουσικά αποσπάσματα, πίνακες ιστορικών γεγονότων και χρονολογικά διαγράμματα, ηχητικά ντοκουμέντα, βιβλιογραφικό οδηγό, ηλεκτρονικές συνδέσεις και διδακτικές δραστηριότητες) σχετικό με την προσωπικότητα, τη ζωή , τον αγώνα και τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη καθώς και την απήχηση που είχε ο λόγος του στη νεότερη λογοτεχνική κριτική.

Α' Ενότητα: Το ιστορικό πλαίσιο, το φασιστικό και το ναζιστικό καθεστώς και η ερμηνεία τους
Β' Ενότητα: Το ναζιστικό (εθνικοσοσιαλιστικό) καθεστώς, 1933-1945: όψεις της καθημερινής ζωής σε μια από τις δραματικότερες περιόδους της ιστορίας της ανθρωπότητας
Γ' Ενότητα: Τέχνη και φασισμός – ναζισμός

1 σχόλιο:

  1. Επιτροπίδου Δέσποινα30 Ιανουαρίου 2012 στις 1:13 μ.μ.

    Το υλικό του ΕΚΕΒΙ είναι πολύ αξιόλογο.Συμβάλλει στο να αναπτύξουν οι μαθητές την ενσυναίσθηση (μακάρι κιεμείς οι διδάσκοντες) με όχημα τις τέχνες και τη βιωματική τους επαφή με αυτές μέσω των δραστηριοτήτων που προτείνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή